GY.I.K.
A leggyakoribb kérdések és válaszok
Időpontkérés általában nem szükséges, mivel nyitvatartási időn belül bármikor felkeresheted a legközelebbi üzletünket. Speciális esetekben, például nagyobb javításoknál, előfordulhat, hogy célszerű időpontot foglalni, de a legtöbb javítás esetén azonnal is tudunk segíteni.
Egyszerűbb javítások, mint a kijelző- és akkumulátorcserék, általában 1-1,5 óra alatt elkészülnek. Ha azonban bonyolultabb javításról van szó, a munka időtartamát befolyásolhatja a javítás összetettsége és az éppen folyamatban lévő munkák. Tovább tarthat, ha az adott alkatrész nincs készleten, mivel nem minden esetben tudunk minden alkatrészt azonnal biztosítani.
A legtöbb esetben a javítás folyamata nem befolyásolja az eszközön tárolt adatokat. Azonban mindig erősen ajánljuk az adatok biztonsági mentését (például iCloud használatával), mivel előfordulhat adatvesztés a javítás során. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a javítás során bekövetkező esetleges adatvesztésért nem tudunk felelősséget vállalni.
Alapvető javítások és nyilvánvaló hibák esetén a költségek könnyen megállapíthatók.
Ha azonban a hiba nem konkrétan azonosítható, akkor szükség van a készülék alapos bevizsgálására a javítási költségek pontos meghatározásához. Előfordulhat, hogy még a bevizsgálás után sem minden esetben egyértelmű a helyzet. Például egy beázott készülék esetén lehet, hogy kiderül, hogy az alaplap megsérült. Az alaplapi hiba esetén meg tudjuk határozni a javítás tól-ig költségét, de ez nem zárja ki, hogy más hardverelemek is károsodtak, amelyek állapotát az alaplap javítása előtt nem tudjuk mindig ellenőrizni, mivel nem mindig áll rendelkezésre működő alaplap minden készülékhez. Ha a meghibásodás nem folyamatosan észlelhető, vagy nem mutat egyértelmű jelet egy adott hardverelem hibájára, akkor hosszas tesztelési folyamatra lehet szükség.
A jelkód vagy jelszó megadása elengedhetetlen, ha az eszköz nincs alaphelyzetben. Ha nem tudunk hozzáférni a készülékhez, nehézségekbe ütközhetünk a hiba pontos diagnosztizálásában, valamint az átadás előtti tesztek elvégzésében is. A jelkód ismerete lehetővé teszi számunkra, hogy teljes mértékben ellenőrizzük a készüléket, és megbizonyosodjunk arról, hogy a javítás során minden problémát megfelelően kezelünk.
A sürgősségi felár arra utal, hogy a készüléked javítását a beérkezés pillanatában, a folyamatban lévő javítás befejezése után azonnal elkezdjük. Azonban ez nem mindig jelenti azt, hogy a javítás azonnal be is fejeződik. Ha például a készülék beázott, és hosszabb bevizsgálást igényel, vagy ha alaplapi hiba merült fel, akkor az alkatrészek beszerzése miatt a javítás folyamata akár több napig is eltarthat, függetlenül a sürgősségi felár megfizetésétől.
A bevizsgálási díj azt a költséget jelenti, amelyet a készülék ellenőrzéséért számítunk fel. Ez a folyamat magában foglalja a hiba diagnosztizálását, az eszköz állapotának felmérését és a javítási lehetőségek feltérképezését.
Fontos megjegyezni, hogy a bevizsgálási díj a javítási költségekből levonódik, amennyiben a javítást a bevizsgálás után elvégezzük. Ezért javasoljuk, hogy mindig kérdezz rá a bevizsgálási díjra, mielőtt leadod a készüléked!